قالیباف:حزب اللهی کسی است که کارآمدی دین در اداره جامعه را به اثبات می رساند
دکتر محمد باقر قالیباف
مرد عمل و اندیشه

قالیباف گفت: امروز به باور بنده حزب اللهی کسی است که کارآمدی دین در اداره امور جامعه را به اثبات می رساند؛ در این مسیر شعار لازم است اما کافی نیست، اگر زمانی شعار دهیم و خلاف شعارهای خود عمل کنیم، در واقع هم به شعارها خیانت کرده ایم و هم به عملی که باید انجام می دادیم  و ندادیم.

 
    محمد باقر قالیباف شب گذشته طی سخنانی در دیدار جمعی از طلاب ، اساتید ،علما و روحانیون حوزه های علمیه خراسان رضوی ضمن تسلیت ایام عزاداری دخت مکرم نبی اسلام و ایام فاطمیه ، ابراز داشت: خداوند بزرگ را شاکرم که توفیق پیدا کردم در این ایام عزیز که متعلق به دخت نبی مکرم اسلام است و در شب جمعه در جمع علمای بزرگوار، مردم عزیر، متدین، شریف، نجیب، ولایت مدار و شهید پرور در شهر مشهد حضور یابم.
 
    وی با بیان اینکه «انقلاب اسلامی ما به برکت حضرت امام خمینی (ره) به پیروزی رسید»، عنوان کرد: امام خمینی (ره)  مردی الهی بود که هر چه از زندگی پر برکت او را درک کردیم، دیدیم، شنیدیم، خواندیم و بزرگان برای ما نقل کرده اند، جز برای خدا کلامی نگفت و جز در راه خدا گامی بر نداشت؛ در رکاب این امام عزیز شهدای گرانقدر خالصانه مجاهدت کرده و توفیق شهادت پیدا کردند و این موضوع باعث شد تا انقلاب اسلامی تحقق پیدا کند.
 
    قالیباف افزود: البته به روایتی می توان گفت انقلاب اسلامی از 15 خرداد 42 نبود؛ بلکه  یک تاریخ مبارزه تشیع بود؛  امروز نعمت بزرگی با عنوان انقلاب اسلامی و ولایت فقیه در اختیار همه ما است؛ چه نعمتی بالاتر از این که امروز ما در کشوری زندگی می کنیم و در نظامی تنفس و ارتزاق می کنیم که در زیر سایه یک نظام اسلامی و یک مجتهد جامع الشرایط و فقیه عالم و حکیم هستیم.
 
    وی گفت: این نعمت بزرگی است و باید قدر آن را بدانیم و  شکر این نعمت را به جا بیاوریم؛ همچنین باید توجه داشته باشیم که انقلاب ما یک انقلاب اسلامی بوده است نه یک انقلاب سیاسی؛  بدون شک امام (ره) و مردم آمدند که دین خدا را یاری کنند.
 
    محمد باقر قالیباف یادآور شد: از همین جهت است که از قبل و بعد از انقلاب، در هر فراز و نشیب و سختی که در حوزه مسایل جاری و مادی پیش آمده است، مردم حساب انقلاب و نظام خود را با حساب ما مسئولان از یکدیگر جدا می دانند.
 
    دکتر قالیباف با اشاره به بازدید اخیر خود از مناطق عملیاتی جنوب کشور، به ذکر خاطره ای از شهید میرزایی پرداخت و گفت: شهید میرزایی، مسئول تخریب تیپ امام رضا (ع) بود؛ یک شب در پیش از عملیات رمضان می خواستیم برای شناسایی عملیات اقدام کنیم؛ در منطقه ای  که بعدا عملیات کربلای پنج در آنجا انجام شد، خط بسیار نزدیک بود؛ تا حدی که بارها و بارها در زمانی که فضا آرام بود، صبح ها که عراقی ها در سنگر خود موج رادیو را عوض می کردند، صدای تغییر موج را در سنگر خود می شنیدیم.
 
    وی افزود:در روشنایی روز تردد در این خط ممنوع بود و سنگر کمین عراقی ها نیز بسیار نزدیک بود؛ این در حالی است که قرار بود یک محور شناسایی در این مسیر قرار داشته باشد؛ در میان ما بحث بود که در پل عرایض (پل نو) آیا باید از این معبر عبور کنیم و یا خیر؟  شهید باقری که در آن زمان مسئولیت اطلاعات عملیات قرارگاه را انجام می داد می گفت باید گردان را از اینجا عبور دهیم، به گفته شهید باقری اگر معبر بدون شناسایی باز شود و بچه ها نتوانند از آن عبور کنند ممکن است تلفات سنگینی داشته باشیم؛ شهید باقری تصمیم گرفت که شبانه برای شناسایی معبر اقدام کنیم. او می گفت اگر این معبر کمین داشته باشد، ممکن است مجروح، شهید و یا اسیر شوید و اگر کمین نداشته باشد نیز تکلیف روشن می شود.
 
    فرمانده سابق لشکر 5 نصر در دوران دفاع مقدس در ادامه اظهار داشت: بر اساس تصمیم شهید باقری قرار شد تا برادر شهید میرزایی که در تخریب فعال بود، به همراه یکی از رزمندگان به این مسیر بروند. هر دو در پشت خاکریز غسل شهادت کردند و راه افتادند؛ ما نیز با دوربین مادون قرمز آن ها را نگاه می کردیم؛ هنگامی که به کمین رسیدند، توانستند چند متر از کمین رد شوند اما در نهایت درگیری شد و هر دو شهید شدند؛ تا جایی که پیکر مطهر شهدا آنها همانجا باقی ماند و  صبح در زیر آفتاب، پیکر آن ها معلوم بود؛ پس از چند روز عراقی ها جنازه ها را به سمت خود کشیدند و مقداری خاک روی آن ریختند اما برآمدگی خاک تا حدی در محل شهادت آن ها معلوم بود.
 
    قالیباف خاطر نشان ساخت: مادر شهید میرزایی از آقا مهدی (میرزایی) برای دریافت جنازه فرزندش پیگیری می کرد. مادر شهید میرزایی می گفت چرا پیکر شهید را نمی آورید؟ شهید مهدی میرزایی نیز می گفت ما آن ها را می بینیم اما نمی توانیم پیکرشان را بیاوریم. مهدی که بسیار شوخ و اهل مزاح بود، به مادرش گفته بود من عرضه آوردن جسد برادرم را ندارم و می ترسم؛ شما اگر می توانی، بیا تا من محل شهادت را نشانت دهم. من به آقا مهدی گفتم: مهدی! تصمیم نگیری مادرت را بیاوری؟ اما آقا مهدی مادر خود را در همان خط کوت سواری آورد و محل شهادت فرزندش را نشان داد و بعدا خود آقا مهدی نیز شهید شد. اما با این وجود مادر این شهید زمانی که در خط آمد، خم به ابرو نیاورد؛ چرا که قرار بود دین خدا را یاری کند.
 
    وی تاکید کرد: بر این باوریم که باید نعمت بزرگ نظام را حفظ کنیم، چرا که این مردم در این نظام نشان دادند در تمامی مراحل ایستاده اند.
 
    محمد باقر قالیباف به حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن اشاره کرد و ابراز داشت : با وجود این همه فشار اقتصادی، گرانی و  نارضایتی های ظاهری که وجود دارد، اما مردم روز 22 بهمن را روز انقلاب، اسلام و یاری دین خدا می دانند. البته حضور آن ها در میدان انقلاب، به معنی تایید بنده، مسئولان و کارها نیست،  بلکه مردم آمدند که دین خدا را یاری کنند و با حضور خود عزت مجدد به اسلام دادند.
 
    قالیباف یادآور شد: زمانی عنوان می کردند دین و معنویت از جامعه رخت بر بسته است اما همان افراد در یادداشت های خود می گویند قرن بیست و یکم، قرن امام خمینی (ره) است. این انقلاب در زمانی به وقوع پیوست که هر اتفاقی که می خواست در این کره خاکی محقق شود  یا باید از سوی اتحاد جماهیر شوروی تصمیم گیری می شد و یا از سوی آمریکا. در این شرایط که خارج از اراده این دو هیچ اتفاقی رخ نمی داد و حتی بروز هر انقلاب، کودتا، جنگ، کار اقتصادی، آمدن رژیم و رفتن هر حکومتی در سیطره این دو قدرت بود، انقلاب ما در آن مقطع به رهبری امام عزیز به پیروزی رسید و امروز نیز آثار و برکات انقلاب را در دنیا می بینیم.
 
 
    فرمانده سابق تیپ امام رضا (ع) در دوران دفاع مقدس همچنین با ذکر خاطره ای دیگر از دوران دفاع مقدس، گفت:  امام خمینی (ره) فرمودند راه قدس از کربلا می گذرد اما گاهی در جبهه تا حدی کار پشت خاکریز بر ما سخت می شد که می گفتیم خدا! ما از خیر قدس و کربلا گذشتیم؛ همین تکه خاکریز را برای ما نگه دار . گاهی اوقات آنقدر فشار وارد می شد که نه می توانستیم نان و آب به خط برسانیم، نه مجروح را به عقب برگردانیم و نه شهید را تخلیه کنیم. در آن زمان می گفتیم خدایا! اگر همین خاکریز را برای ما نگه نمی داری، خاکریز قبلی را برای ما نگه دار! با این وجود این سختی ها و محدودیت ها، گذشت و خلوص ها، گذشت پدر و مادر ها، یاری دین خدا، شجاعت و اخلاص رزمنده ها و با وجود آن حماسه عظیم دفاع مقدس، در نهایت دیدید صدام به چه روزگاری گرفتار شد.
 
    وی افزود: امروز با عزت به عتبات عالیات می رویم و یک نظام اسلامی در عراق مستقر شده است؛ این در حالی است که آمریکایی ها به عراق حمله کردند تا دولت مد نظر خود را بر سر کار بیاورند اما یک نظام اسلامی در عراق مستقر شده است. شک نکنید این جز به برکت خون شهدا و اخلاص دوران دفاع مقدس چیز دیگری نیست؛ تردید نکنید که ما با دیپلماسی و سیاست خارجی به جایی نمی رسیدیم چرا که این وعده و سنت الهی است.
 
    محمد باقر قالیباف خاطر نشان ساخت: امروز باید بدانیم انقلاب اسلامی دو رکن دارد؛ یک رکن آن نظری و مبانی است که انقلاب بر اساس آن شکل می گیرد، این رکن باور های ما و متکی بر اسلام است و یک بخش دیگر آن نیز رکن اجرایی است. انقلاب ما یک انقلاب اسلامی است نه یک انقلاب سیاسی.
 
    قالیباف با تاکید بر اینکه «اداره جامعه نباید از چهارچوب مبانی اسلام و دین خارج شود»، عنوان کرد : نباید به سمت مکاتب دست ساز ، انسان ساخت و مکاتب غیر اسلامی برویم؛ احساس نکنیم از این طریق می توانیم جامعه را اداره کنیم، چرا که اگر می خواستیم از آن طریق جامعه را اداره کنیم لازم نبود انقلاب کنیم؛ این در حالی است که ما انقلاب کردیم تا جامعه را بر اساس مبانی اسلام اداره کنیم نه فرهنگ غرب و مکاتب انسان ساخت.
 
    وی گفت: در رکن اجرایی اگر  کارآمدی دین در اداره جامعه را به اثبات نرسانیم کمک به ضد انقلاب و دشمنان دین کرده ایم و چه بخواهیم یا نخواهیم، آب در آسیاب آمریکا ریخته ایم؛ در این صورت خیانت به خون شهدا کرده ایم، سربازی ولایت را نکرده و دین خدا را یاری نکرده ایم.
 
    قالیباف تصریح کرد: نمی توانیم تنها شعار دهیم که سرباز ولایت هستیم و شعار دهیم و بگوییم کسانی هستیم که می خواهیم خون شهدا هدر نرود. باید بایستیم و راه شهدا و امام شهدا را ادامه دهیم. اما این راه چیست؟
 
    وی با بیان اینکه «جنگ تمام شده است اما دفاع همچنان باقی است»، گفت: آن روز باید پشت خاکریز می ایستادیم و آنگونه می جنگیدیم، اما امروز باید در بستر کار و تلاش مبتنی برصداقت، عقلانیت، محبت، دیانت و گذشت، هم پرکار باشیم و هم خوب تلاش کنیم؛ باید خوب کار کنیم و حتما با تکیه بر خرد جمعی کار خوب کنیم .
 
    قالیباف تاکید کرد: امروز به باور بنده حزب اللهی کسی است که کارآمدی دین در اداره امور جامعه را به اثبات می رساند؛ در این مسیر شعار لازم است اما کافی نیست، اگر زمانی شعار دهیم و خلاف شعارهای خود عمل کنیم، در واقع هم به شعارها خیانت کرده ایم و هم به عملی که باید انجام می دادیم  و ندادیم.
 
    محمد باقر قالیباف با اشاره به دیدار امام خمینی (ره) در سال 58 با جمعی از تجار، اصناف، بازاریان و بازرگانان اصفهانی که در شهر قم انجام شده بود، عنوان داشت: کلامی را از حضرت امام (ره) خواندم که خودم تا دو سال قبل این متن را ندیده بودم و متحیر شدم، مضمون کلام حضرت امام (ره) در صحیفه این بود که شما باید برای اقتصاد تلاش کنید؛ کارهای اقتصادی را شما باید انجام دهید و دولت در این کار خیلی دخالت نکند؛ در کاری که از دست شما بر می آید نباید منتظر دولت باشید و دولت هم خیلی در اقتصاد دخالت نکند. حضرت امام (ره) فرمودند شما به کارگران هم توجه کنید چرا که اگر شما به کارگران توجه کنید در واقع به خودتان توجه کرده اید. آن ها انگیزه بیشتری پیدا می کنند و کار بیشتری می کنند.
 
    وی تاکید کرد: امام  خمینی (ره) فرمودند اگر ما نتوانیم در آینده مشکلات اقتصادی جامعه را حل کنیم، همین مردم از دین خود بازمی گردند و ما نمی توانیم به موفقیت و پیروزی برسیم در این صورت انقلاب از بین می رود . امام خمینی (ره) تاکید داشتند اگر چنین اتفاقی می خواهد بیفتد آنگاه مگر خدا به لطف خون سید الشهدا به ما رحم کند و از دین اسلام محافظت کند.
 
    قالیباف عنوان کرد: انفلاب ما انقلاب اسلامی است اما اگر در اداره جامعه از خود ضعف نشان دهیم مشکلات جدی برای ما درست خواهد شد. بنابراین  هم نیازمند آن هستیم که در رکن نظری بر مبانی اسلام حرکت کنیم و هم در خروجی کار و تاثیراتی که در حوزه مادی و معنوی می گذارد، شرایطی برای جامعه فراهم کنیم تا عبادت خدا را انجام دهند. بندگانی که درگیر بحث های حاشیه ای شوند، فرصتی برای عبادت خدا پیدا نمی کنند
 
    وی افزود: انتخاباتی که در مقاطع مختلف برگزار می شود، مخصوصا انتخاباتی که قرار است رئیس قوه مجریه که اساسی ترین و مهم ترین رکن اجرایی کشور است را انتخاب کنید، برای آن است که همین موضوعات ساماندهی شده و به خوبی پیش رود.
 
    قالیباف با بیان اینکه مشارکت کنندگان و افرادی که در معرض رای مردم قرار می گیرند هر کدام وظایفی را بر عهده دارند، گفت:  مهم ترین وظیفه ی افرادی که می خواهند رای دهند، به جز رای دادن که یک وظیفه شرعی و سیاسی است آن است که برای کار خود حجت داشته باشند؛ زمانی که می خواهیم فرزندانمان را داماد و یا عروس کنیم چقدر بررسی و تحقیق می کنیم؟ واقعا اداره کشور و قوه مجریه آنقدر ارزش ندارد که جامعه اسلامی را با این اهمیت به دست کسی بدهیم که می خواهد آن را اداره کند و  برای این کا ر تحقیق نکنیم؟
 
    وی ادامه داد: در فضای انتخابات می گوییم موج درست کن و برو. موج درست کنیم و کجا برویم؟ موج درست کن و برو همان فرهنگ غرب است. حجت داشتن فرهنگ دینی است؛ شما فردای قیامت باید در پیشگاه خداوند پاسخ داشته باشید که چرا چنین فردی را در مسند اجرایی نظام اسلامی که  با این همه خون و زحمت بعد از قرن ها شکل گرفته، قرار داده اید. آیا با موج جلو آمده است و واقعا می توانیم با موج این کار را انجام دهیم؟
 
    قالیباف با اشاره به نام گذاری سال جاری با عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری عنوان کرد: هنگامی که رهبر معظم انقلاب فرمودند حماسه سیاسی، یعنی چه؟ کلمه حماسه فارغ از معنی لغوی خودش، نشان می دهد یک بار کاملا معنوی  و یک جوهره دینی دارد. وقتی در فرهنگ خودمان حماسه را می فهمیم، از آن فرهنگ عاشورا، کربلا، اهل بیت و دیانت را درک می کنیم. معلوم است در این میان جایی برای بی تقوایی ، دروغ، ریا و پرده دری وجود ندارد.
 
    وی تصریح کرد: با این کارهای ضد دینی، حماسه سیاسی اتفاق نمی افتد؛ با زد و بند سیاسی، حماسه سیاسی اتفاق نمی افتد. الزاما به هر کار بزرگ حماسه نمی گویند؛ جنگ جهانی اول نیز خیلی بزرگ بود اما به آن حماسه نمی گویند. باید کار بزرگی منطبق بر سنت های الهی و مبتنی بر فرهنگ اهل بیت (ع) اتفاق بیفتد تا حماسه رخ دهد.
 
    محمد باقر قالیباف یادآور شد:  اگر نامزدی پیدا شد که دروغ گفت و ریاکاری کرد و اگر نامزدی خود را در معرض رای مردم قرار داد اما میان خود و خدای خود می دانست این کار از او بر نمی آید، حماسه اتفاق نمی افتد. این نکته مهمی است که در حماسه سیاسی که پیش رو داریم، باید مبتنی بر عقلانیت و دیانت رفتار کنیم. باید بسیار دقت کنیم تا شاخصه هایی که حضرت آقا مطرح می کنند را درست تحلیل کرده و تحقیق کنیم.
 
    وی با بیان اینکه «کارنامه افراد پس از گذشت 35 سال از انقلاب اسلامی روشن است» گفت: نباید تحت تاثیر حرف هایی که تحقیق نشده است قرار بگیریم؛ تهمت می زنند، افترا می زنند و کم و زیاد می گویند؛ باید حواسمان باشد. بعد از 35 سال افراد را می شناسیم، هر کسی که می خواهد بیاید باید یک کارنامه و برنامه  داشته باشد.
 
    وی خاطر نشان ساخت: تنها داشتن برنامه کفایت نمی کند؛ مگر ما سند چشم انداز نداریم؟ این یک برنامه ای است که به تصویب مقام معظم رهبری هم رسیده است؛ امروزنزدیک به هشت سال از این سند می گذرد و سند چشم انداز نیز بیست ساله بوده است. چه کار کرده ایم و به کجا رسیده ایم؟ چند برنامه کوتاه مدت دوم، سوم، چهارم و پنجم نوشته ایم؟ چه کرده ایم؟ پس نوشتن برنامه لازم است اما کافی نیست. باید به کسی که برنامه می دهد، بگوییم که کارنامه ات را نیز به ما بده. کجا بودی و چه کار کرده ای؟ در این میان کجا بودی مهم نیست بلکه چه کرده ای مهم است
 
    شهردار تهران در ادامه عنوان داشت:  برای مردم ما مهم  است که افراد با چه کسانی کار می کنند و اطرافیان آن ها چه کسانی هستند، چرا که اطرافیان نیز اثرگذار هستند . آیا خط قرمز دارند یا ندارند؟ یعنی چون فلانی صرفا با بنده کار می کند و من قبولش دارم، اگر هر خطایی کرد من باید چشم بپوشم؟ من تا روزی که خطا نکرده است باید از او دفاع کنم، ولی به محض اینکه خطا کرد و مراجع ذی صلاح تشخیص دادند که خطا کرده است دیگر من حق دفاع ندارم. باید کفش هایش را جفت کنم و بگویم خداحافظ. اینجا باید یک آدم امانتدار ،مدیر و ولایی باشم.
 
    قالیباف با بیان اینکه «هم کارنامه مهم است، هم برنامه و هم تیم و افرادی که می خواهند کار کنند اهمیت دارند»، گفت: نباید احساس کنیم که می ایستیم تا هفته آخر ببینم موج کدام است. باید ببینیم حجت ما چیست؛ مخصوصا افرادی که به اطلاعات دسترسی دارند و می توانند تحقیق کرده و مردم را توجیه کنند. ما امروز نیازمند آن هستیم اینگونه از انقلاب و اسلام دفاع کنیم، علما نیز در این کار نقش جدی و اساسی دارند.
 
    وی با بیان اینکه گاهی قضاوت ها از روی بی انصافی صورت می گیرد، ابراز داشت: یک زمانی فردی گفت علما بچه های مردم را به جبهه می فرستند و خودشان نمی آیند؛ گفتم این حرف را نزن؛ هیچ قشری در جامعه ما به اندازه روحانیت در جبهه شهید نداده است؛ هیچ گاه پشت خاکریزی نبود که در سخت ترین جای خاکریز، یک روحانی پشت خاکریز نداشته باشیم، اینگونه بچه ها می دانستند این روحانی که بر روی منبر انگونه صحبت می کند امروز هم عبا و قبا را درآورده است، اما عمامه بر سر دارد و پشت خط،  دین خدا را یاری می کند و آر پی جی می زند
 
    قالیباف در پایان تاکید کرد: این حکومت اسلامی است و ما نیز دین خود را از روحانیت می دانیم، محکم باید پای کار بایستید و اجاره ندهید اگر افرادی مثل بنده ضعفی داریم بیایم و این خسارت را به نام شما  اسلام و جامعه اسلامی بزنیم.
 
 
نگران برخی بداخلاقی ها نباشید
 
شهردار تهران همچنین صبح امروز در مراسم گرامیداشت شهید ولی الله چراغجی که در گلزار شهدای بهشت رضا برگزار شد، گفت: خیلی نگران بداخلاقی ها نباشید چون هر کسی از روی اخلاص پای انقلاب نباشد رسوا می شود.
 
محمد باقر قالیباف گفت: اعتقاد دارم نقش دوران دفاع مقدس و شهدا بی بدلیل است و وزنش کمتر از انقلاب نیست.
 
فرمانده سابق لشگر پنج نصر افزود: اگرچه جنگ خشونت دارد اما در ایران جنگ تحمیلی نعمتی بود که باعث شد ریشه های انقلاب عمیق تر شود و فرهنگ دفاع مقدس تولید و به یک باور تبدیل شود.
 
قالیباف تصریح کرد: فرهنگ بسیج و دفاع مقدس راحث بدست نیامده است که عده ای بخواهند آن را با دروغ و دغلکاری از بین ببرند.
 
وی با اشاره به اینکه امروز همه عزت مردم ایران از برکت خون شهدا است بیان کرد: اگر امروز می بینیم که حزب الله در جنگ 33 روزه کاری کرد که اسرائیل نتوانست عرض اندام کند از برکت خون شهدا دفاع مقدس است.
 
شهردار تهران گفت: جنگ تحمیلی نه تنها در شیعیان لبنان بلکه در اهل تسنن فلسطین نیز اثر گذاشت به گونه ای که در جنگ غزه بچه مسلمانان توانستند اسرائیل را وادار به شکست کنند.
 
قالیباف نقش شهید چراغچی به عنوان جانشین لشگر پنج نصر را بی بدلیل خواند و افزود: خراسان رضوی بیش از 25 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است اما نتوانسته شهدای استان را به خوبی معرفی کند.
 
وی خطاب به خانواده شهدا گفت: به بعضی از حرفها و نقل هایی که برخی از افراد می زنند و سنخیتی با انقلاب و نظام ندارد و فقط لق لق زبان است توجه نکنید و تردید بر شما ایجاد نکند.
 
فرمانده سابق لشگر پنج نصر افزود: امروز وظیفه ماست که با اطاعت از ولایت راه شهدا را پیش ببریم .
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط حسین کشتگر قاسمی
آخرین مطالب